Regulamin Kampanii Fundacji Dobre Życie
Kampania jest przedsięwzięciem niekomercyjnym: promuje idee chleba na
zakwasie, a nie konkretny wyrób, zdrowy styl życia, podnosi świadomość
zdrowotną i konsumencką. Kampania jest prowadzona siłami wolontariatu.
Regulamin
Kampanii Fundacji Dobre Życie
pt. „Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia w szkole 2017”
1.
Udział w kampanii jest dobrowolny i bezpłatny. Uczestnicy nie płacą
organizatorom, organizator nie płaci za udział uczestnikom.
2.
Kampania jest przedsięwzięciem niekomercyjnym: promuje idee chleba na
zakwasie, a nie konkretny wyrób, zdrowy styl życia, podnosi świadomość
zdrowotną i konsumencką. Kampania jest prowadzona siłami wolontariatu.
3.
Kampania jest adresowana do dzieci, młodzieży i dorosłych, jak również
do osób w wieku 50+.
4.
Kampania jest projektem ogólnopolskim, obejmuje cały kraj.
5.
Uczestnikiem może być osoba indywidualna lub grupa – nieformalna i
formalna.
6.
Głównym adresatem kampanii są szkoły – podstawowe, gimnazja, szkoły
ponadgimnazjalne oraz osoby w wieku 50+.
7.
Kampania odbędzie się w terminie 16-23 października 2017 roku.
8.
W celu przygotowania uczestników do „Tygodnia” Fundacja wydała pięć
raportów/poradników o kampanii. Zainteresowani mogą je bezpłatnie
pobrać ze strony Fundacji Dobre Życie (
www.rakiel-czarnecka.pl
w zakładce multimedia). Jedynym warunkiem korzystania jest podawanie
źródła pochodzenia materiałów oraz organizatora kampanii.
9.
Uczestnikiem kampanii jest każdy, kto zrealizuje co najmniej jedno
działanie związane z ideą kampanii: przygotuje apel, inscenizację,
gazetkę ścienną, zorganizuje degustację chleba na zakwasie, pieczenie
chleba, zawody sportowe, wycieczkę do piekarni, do lasu, przeprowadzi
pogadankę, lekcję, wykład, na temat chleba żytniego na zakwasie,
zdrowego stylu życia, przeprowadzi przegląd szkolnego sklepiku itp.
Forma udziału w kampanii jest dowolna, inspiracji można szukać w w/w
książkach,a także na niniejszej stronie internetowej. Prosimy o
włączanie do swoich działań osób w wieku 50+. O zapraszanie ich do
udziału w wydarzeniach organizowanych w szkole oraz zachęcanie
formalnych i nieformalnych grup osób w tym przedziale wiekowym do
organizacji własnych działań w ramach kampanii.
10.
Do uczestników Fundacja kieruje apel o przysyłanie sprawozdań z
podejmowanych działań. Zebrane materiały posłużą do przygotowania
kolejnych edycji kampanii oraz wydania kolejnej książki, która jest
pomocą dydaktyczną dla uczestników projektu.
11.
Przy każdej edycji Fundacja poszerza zakres przekazywanych treści. I
tak, oprócz artykułów dotyczących chleba w kolejnych wydawnictwach
umieściliśmy informacje o produktach zbożowych, zasadach żywienia
człowieka oraz o zdrowym stylu życia.
Jak piszemy sprawozdania z kampanii – bardzo ważna informacja
Organizatorom bardzo zależy, aby mieć na bieżąco informacje od szkół,
które zdecydują się wziąć udział w kampanii. Prosimy wszystkich
uczestników o nadsyłanie do Fundacji Dobre Życie:
1.
Zgłoszenia udziału w kampanii (przysyłamy informację e-mailem, na
adres:
poczta@rakiel-czarnecka.pl
, zawierającą nazwę i adres szkoły, z województwem włącznie, planowane
działania, kontakt z koordynatorem itp.). Drogą elektroniczną możecie
też Państwo zadawać pytania, dzielić się opiniami, doświadczeniem,
refleksjami. Czekamy na Państwa e-maile.
2.
Relacji z kampanii, organizowanej w Państwa szkole, raportów,
sprawozdań, scenariuszy lekcji, a także prezentacji, fotografii i
filmów – „zwykłą” pocztą na adres Fundacji Dobre Życie, ul. Na Uboczu
20/44, 02-791 Warszawa.
Do koperty prosimy włożyć wydruk sprawozdania oraz płytę CD z nagraną
wersją elektroniczną tekstu oraz zdjęciami wysokiej rozdzielczości
(około i powyżej 1 MB, gdyż tylko takie nadają się do druku). Prosimy o
przeprowadzenie selekcji zdjęć i nadsyłanie do 5 fotografii, nie
więcej. Relacje prosimy przysyłać zwykłą pocztą, drogą elektroniczną
przysyłacie tylko informację o udziale w kampanii i wyjątkowo zdjęcia.
Jeżeli opracujecie Państwo sami relację graficzną, prosimy o wydruk
takiej relacji oraz o dołączenie na płycie CD użytych zdjęć, gdyż te,
umieszczone w pliku wordowskim nie nadają się do druku. Czyli –
wysyłacie do nas złożony przez Was tekst ze zdjęciami, a oddzielnie –
te same zdjęcia i tekst w postaci cyfrowej, na płycie CD.
Na przysyłanej do nas relacji z kampanii w lewym górnym rogu prosimy
umieścić nazwę szkoły, imię patrona (jeśli jest), adres, z podaniem
województwa włącznie, telefon, adres e-mailowy oraz strony internetowej
placówki. Dane te podajemy w przygotowywanym co roku wydawnictwie.
Jeśli otrzymamy je od Państwa, nie będziemy zmuszeni do poszukiwania
namiarów, unikniemy także błędów.
Walentyna Rakiel-Czarnecka |