STRONA GŁÓWNA | KIM JESTEM | NIEZAPOMINAJKA | AKTUALNOŒCI | FORUM | FUNDACJA DOBRE ŻYCIE | KSIĘGA GOŒCI |NAPISZ
 

 

Dziewiąta edycja kampanii Fundacji Dobre Życie.

Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia w szkole 2017

To już po raz dziewiąty Fundacja Dobre Życie zwraca się do szkół i przedszkoli z apelem, aby organizowały „Tydzień chleba”. Zapraszamy wszystkich, do których dotrze ta informacja do udziału, prosimy również o przekazanie idei dalej, do kolejnych placówek. Bardzo zależy nam, aby do kampanii przystąpiło jak najwięcej placówek. Apel kierujemy szczególnie do tych osób, które w sercu mają troskę o zdrowie - nasze, dzieci i wnuków.


Dziewiąta edycja kampanii Fundacji Dobre Życie.

Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia w szkole 2017

Już chcieliśmy zrezygnować z organizowania kampanii, ponieważ po raz drugi nie otrzymaliśmy środków mimo, że o nie zabiegaliśmy. Pieniądze są niezbędne do wydania książki. Jednak Państwa listy, telefony, e-maile nas zmobilizowały. Wzorem lat poprzednich w dniach 16-23 października 2017 roku organizujemy "Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia w szkole".

Zapraszamy serdecznie do włączenia się do dziewiątej już edycji „Tygodnia chleba w szkole”. Również w tym roku podejmujemy działania związane ze zdrowym stylem życia. Coraz więcej naszych dzieci ma nadwagę, musimy coś z tym robić.

Przypominamy, że kampania „Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia w szkole” została wykreowana i jest co roku przeprowadzana przez Fundację Dobre Życie. Bardzo dużo placówek wpisało ten „Tydzień” na stałe do swojego kalendarza, inne włączają się do kolejnych edycji, co nas bardzo raduje.

To już po raz dziewiąty Fundacja Dobre Życie zwraca się do szkół i przedszkoli z apelem, aby organizowały „Tydzień chleba”. Zapraszamy wszystkich, do których dotrze ta informacja do udziału, prosimy również o przekazanie idei dalej, do kolejnych placówek. Bardzo zależy nam, aby do kampanii przystąpiło jak najwięcej placówek. Apel kierujemy szczególnie do tych osób, które w sercu mają troskę o zdrowie - nasze, dzieci i wnuków.

Każda szkoła, przedszkole lub inna placówka oświatowo-wychowawcza realizuje projekt według własnego pomysłu, a jest ich sporo. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem chleba, podniesienie świadomości konsumentów na temat zdrowotnych właściwości chleba na zakwasie, wypiekanego tradycyjnymi metodami, jak również promowanie zdrowego stylu życia. Jest to tyle istotne, że jak wskazują ostatnie badania Instytutu Żywności i Żywienia, dotyczące otyłości i nadwagi – jest bardzo źle. Już ponad 22 proc. uczniów szkól podstawowych i gimnazjów w Polsce ma nadmierną nadwagę ciała! Eksperci ostrzegają, że bez podjęcia zdecydowanych działań powstrzymujących rozwój epidemii otyłości w Polsce nasze społeczeństwo zacznie poważnie chorować. Osoby z nadwagą i otyłe wcześniej czy później – w wyniku związanych z nimi powikłań i chorób – stają się pacjentami diabetologów, kardiologów, onkologów, neurologów, ginekologów, ortopedów, endokrynologów, a także psychologów i psychiatrów.

Dlatego nasza kampania – zachęcająca do zainteresowania uczestników tym, co kładą na talerzu, jak się odżywiają, i jak dieta wpływa na ich zdrowie – jest ważna i potrzebna. Z uwagi na drastyczny spadek spożycia chleba w ostatnim czasie - szczególny akcent kładziemy na jego walory odżywcze i zdrowotne, podkreślamy rolę błonnika, zawartego w chlebie z mąki z pełnego przemiału, wskazujemy, że w piramidzie żywieniowej produkty zbożowe są najważniejszym składnikiem naszej diety, są jej podstawą. Zachęcamy, aby ten wzorzec był wcielany w życie.

W 2009 roku skierowaliśmy do Państwa pierwszy apel i była to prawdziwa iskierka, która wyzwoliła mnóstwo cennych działań oraz dużo dobrej energii. Ku naszej satysfakcji przesłanie, jakie skierowaliśmy do szkół zostało bardzo pozytywnie odczytane przez nauczycieli, którzy włączyli się do kampanii. Idea, która urodziła się w naszych głowach rośnie i upowszechnia się, gdyż trafia na bardzo pozytywny grunt. Ogromnie cieszymy się, że nauczyciele (bo do nich głównie kierujemy nasz apel) zrozumieli przesłanie, że przemówiła do nich troska Fundacji o zdrowie społeczeństwa, że dostrzeżono nasze starania; kampania wyzwoliła mnóstwo cennych pomysłów, inicjatyw, przedsięwzięć. Szkolne społeczności zadają sobie mnóstwo trudu, aby przygotować różne działania w ramach kampanii. Dzięki uczestnikom kampanii powstaje nowa przestrzeń, w której idea zdrowego życia, w zgodzie z naturą przeistacza się w konkretne i różnorodne działania. Nasze idee – z pomocą nauczycieli i szkolnych społeczności – żyją już własnym życiem. Przyznajemy, że jest to bardzo niezwykłe, że już od ośmiu lat przychodzi taki czas, kiedy w szkole mówi się o chlebie. Jest w tym jakaś magia…

Co roku fundacja pozyskiwała środki na wydawnictwo, które w formie papierowej i cyfrowej docierało do szkół. Niestety ani w 2016 roku, ani w tym roku Fundacja nie uzyskała dofinansowania. Polecamy nasze poprzednie wydawnictwa, które są umieszczone na niniejszej stronie internetowej www.rakiel-czarnecka.pl w zakładce „multimedia”, skąd wszyscy zainteresowani mogą je sobie pobrać. W części pt. „Poradnik” w w/w wydawnictwach znajdziecie bardzo dużo informacji.

Czekamy na zgłoszenia udziału w kampanii, a następnie o relacje, sprawozdania, zdjęcia i raporty. Przysyłajcie, a my będziemy je upowszechniać, aby służyły jako dokumentacja podejmowanych działań, a także jako wskazówki i przykłady dla innych.

Walentyna Rakiel-Czarnecka

wiceprezes Fundacji Dobre Życie

kreatorka kampanii na rzecz dobrego chleba

e-mail: poczta@rakiel-czarnecka.pl

www.rakiel-czarnecka.pl

Listy proszę kierować na w/w adres lub zwykłą pocztą:

Fundacja Dobre Życie, ul. Na Uboczu 20/44, 02-791 Warszawa.


Walentyna Rakiel-Czarnecka



Kliknij i posłuchaj ;)


Menu :

- GALERIA ZDJĘĆ
- EKOLOGIA
- CZŁOWIEK
- RECENZJE
- REPORTAŻE
- CHLEB
- LINKI
- MULTIMEDIA











 

 

 

  Copyrigt Effective Computer Support.