STRONA GŁÓWNA | KIM JESTEM | NIEZAPOMINAJKA | AKTUALNOŚCI | FORUM | FUNDACJA DOBRE ŻYCIE | KSIĘGA GOŚCI |NAPISZ
 

 

Dobrodziejstwa zmielonego lnu-Benefits of ground faxseed

Dobrodziejstwa zmielonego lnu "zapomniane" ale powracające - najwspanialsze pożywienie Benefits of ground faxseed „forgotten” but doming back wonderful food


Dobrodziejstwa zmielonego lnu "zapomniane" ale powracające - najwspanialsze pożywienie Benefits of ground faxseed „forgotten” but doming back wonderful food 1. Posiada największe stężenie omega kwasów tłuszczowych zarówno omega-3 jak i omega-6, aż do 57% omega-3. Następny najbogatszy olej rzepakowy ma 10%, a oliwa z oliwek około 1%. 2. Posiada lignany jako substancje anty rakowe działające o 10% skuteczniej niż nowy anty rakowy preparat TamoxifenAE (około 20 lat pracy klinicznej i eksperymentalnej, profesor L. Thompson, Nutrition Department, Toronto University, Kanada). 3. Wspomaga działanie faktora tolerancji glukozy i wspomaga działanie insuliny. 4. Zawiera kilkaset anty utleniaczy (flawonoidy i inne związki organiczne). 5. Posiada na powierzchni łupiny nasiennej śluzy naturalne powodujące powlekanie przewodu pokarmowego i chroniącego ścianki przed nadżerkami. Należy go zmielić przed użyciem, gdyż śluzy powodują że nasze soki trawienne nie trawią okrywy nasienia i powodują rozsiewanie się nasion z ludzkimi wydalinami. 6. Powoduje obniżenie poziomu złego cholesterolu. 7. W bardzo grubej łupinie nasiennej (12% masy) jest dużo błonnika umożliwiającego wypełnienie właściwe jelit. 8. Ta łupina pochłania wodę w ilościach 8-10 krotnych do swej masy umożliwiając rozwój właściwych bakterii w naszym jelicie, które to bakterie syntetyzują dla nas witaminy z grupy B. Flax Seed Benefits By Dr. Alicja Zobel Trent University, Peterborough, Ontario K9J 7B8 e-MAIL azobel@trentu.ca; phone 705 745-6074 1. Flax seed (crushed) or oil are the richest source of the most important essential fats (omega-3 fatty acids), four times as rich as canola and ca. ten times as virgin olive oil. So, very small amounts – 30 mL – can supply the daily need for omega-3 fatty acids. 2. Flax supports the liver in fat metabolism, supplying the most omega-3 fatty acids, and balances the blood pressure. 3. Flax normalizes the amounts of prostaglandins and eicosanoids, improving smooth muscle action (alleviates the PMS and menopause symptoms). 4. It lowers the cholesterol level by providing massive amounts of good, “thin” (low viscosity) fats. 5. It stabilizes insulin and blood sugar levels, since its seed coat contains chromium, a component of the Glucose-Tolerance-Factor responsible for modulation of insulin activity. 6. It reduces appetite (cravings), having a high content of “good” fat (over 40%), a high protein level (28%), high insoluble fibre, and a low carbohydrate level. 7. It increases fibre content in our intestines, reacting as a broom to sweep out bacteria and, by filling the gut, promoting the movement of digesting food through the intestine (peristalsis). 8. It promotes, by increasing the volume of fibre, better conditions for good bacteria that produce, for example, B vitamins. 9. It contains phytoestrogens (estrogen-like substances in plants) that modulate the level of estrogen in blood, providing the “plant estrogens” as precursors. 10. It increases production of vitamins B by re-establishing beneficial microflora after antibiotic treatment. 11. It provides lignans as anticancer agents. 12. It provides mucus, a coating substance of the digestive tract, decreasing the effects of acids on ulcers. 13. It absorbs 8-10 times its weight of water, and by increasing bulk in the intestines, relieves constipation. 14. It strengthens the immune system by providing phenolic compounds that act as antioxidants. So, flax seed serves both as a food and a medicine and should be recognized more in our diet. Flax Seed Mousse This can be used for breakfast or as dessert, and can be prepared a day or two in advance. Blend 125 mL of flax seed in an electric grinding mill for a few seconds, or crush it, and add to 600 mL of warm milk. Boil for 10 seconds with stirring, remove from the heat, and allow to cool. The cold mixture will be as hard as a pudding. To each of three bowls add 15 mL of ground nuts (either walnuts, pecans, hazelnuts or almonds) and a third of a banana, crushed, and 5 mL of maple syrup, five frozen cranberries and a few blueberries, a half of an apple, pear or peach, cut into small pieces. Add the mousse, now at room temperature, and squeeze about a tablespoon of orange or lime juice over it. Refrigerate, and before serving garnish it with icecream or whipped cream, and a leaf of lemon mint or any other green leaf, to taste.


Dr Alicja Zobel



Kliknij i posłuchaj ;)


Menu :

- GALERIA ZDJĘĆ
- EKOLOGIA
- CZŁOWIEK
- RECENZJE
- REPORTAŻE
- CHLEB
- LINKI
- MULTIMEDIA











 

 

 

  Copyrigt Effective Computer Support.